guatamandy.reismee.nl

He he daar ben ik weer!

Zo dat is een tijd geleden dat ik heb geschreven.. Wel het teken dat ik het dus druk heb. Dat is ook zeker zo. Elke dag Spaans les, werk, koken en gossip girl kijken… Heel zwaar allemaal, haha nee valt mee. Het is super leuk. We zijn tot nu toe elk weekend ook wat leuks gaan doen. Maar laat ik bij het eind van vorig verhaaltje verder gaan.

Ik was die dag, van me laatste verhaal, niet zo lekker. Buikpijn etc. Maar ik heb natuurlijk van alles bij me qua medicijnen dus ik was de dag erna weer beter. Nog niet 100 % maar ik kon gewoon weer aan de slag. Ook hadden we broccoli soep gemaakt… Niet zo lekker. Sorry Nadine, wel bedankt voor het recept. (Of wij hadden het verkeerd gemaakt..) Die dag daarna ging ik natuurlijk wel naar salsa les, want we moeten wel bij blijven met de heupjes. Ook waren de vrijwilligers (4 Nederlanders) aangekomen, dus super gezellig gingen zij ook mee naar salsa les. Voor de rest van de week weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat we gedaan hebben. Ik denk dus niet zoveel speciaals. Een beetje de routine: Spaans les, werk, gossip girl. Ohja me Spaans gaat wel beter (vooral als ik een borreltje op heb haha).

Vorig weekend (6&7Juni) zijn we naar Lago Atitlan geweest. Een meer dat in een soort vulkaan ligt. Naja, het meer is ontstaan doordat een vulkaan is uitgebarsten. Volgens Roos is het meer zo ontstaan: ‘De mensen werden wakker en ineens was het meer er!’ Dat zou ook nog kunnen natuurlijk. Maar oke, wij gingen naar het dorpje Panajachel, leuk dorpje, wel erg toeristisch. We waren met z’n zevenen. De vrijwilligers, Maaike, Roos en ik. Gezellig een Nederlandse club haha. We hadden een privé busje, dus dat was super fijn. Ohja! Roos en ik waren die avond ervoor uit geweest, daar was het ook al super gezellig. Gin & Tonics, Malibutjes en de lekkerste Mojito! Maar in de bus de dag erna voelde we deze ook wel zitten, beetje brakjes, haha. De busrit duurde ongv 2.5 uur, we stonden ook nog een tijdje stil, geen idee waarom. Toen kwamen we bij ons hotel, klein mooi hotel! Tassen in kamer en klaar, boven op het dakterras gaan zitten, want toen was het weer nog mooi! In de middag gingen we ergens lunchen, waar ook de tv aanstond. Want ja het was de dag van de match. Barca versus Juventus. Dus dat hebben we natuurlijk gekeken. We wilden eigenlijk tot de helft kijken, maar het weer was echt zo slecht. Het regende gewoon kei en keihard. Niet normaal! Dus toen hebben we de hele wedstrijd maar gekeken en daarna regende het nog. Er was gewoon geen straat meer, het was een soort riviertje haha. Eén van de vrijwilligers was jarig, dus de meiden (Roos, Bente, Maaike en ik) gingen een paar cadeautjes kopen en natuurlijk een piñata! Op de terug weg maar wel een tuctuc gepakt, dus wij met z’n 5e in de tuctuc haha(Roos, Maaike, Bente, piñata en ik). Mathijs (de jongen die jarig was, een van de vrijwilligers) had niks door dus uiteindelijk was hij helemaal verrast toen wij de piñata voor hem hadden opgehangen. In de avond hadden we bij een mooi restaurantje gegeten met uitzicht op het meer (maar het was donker dus zag niet zoveel). Ik had gamba’s met ui en tomaat gegeten, echt super lekker, het smaakte een beetje naar het eten van mijn moeder dus dat was echt super chill! Na het avondeten gingen we uit in het stadje. Ik verwachte dat het echt super leuk was, omdat er ook meer toeristen zijn in Pana. Maar het uitgaan viel een beetje tegen, dus Roos en ik waren niet al te laat naar huis gegaan. Zondag gingen we op een boottocht langs drie dorpjes. Zaterdag hadden we flink geboden dat het mooi weer zou zijn en het had geholpen! Zondag was het super mooi weer. Dus het was echt super lekker om te varen. Het eerste dorpje was echt super on-toeristisch. De gids vertelde dat daar alleen maar bootjes eigenlijk op en af gaan. Het was wel weer een beetje een klim, we moesten aardig weer wat omhoog lopen. Maar het uitzicht was echt heel tof, over het meer. Ook was het leuk om alle mensjes te zien die echt gewoon hun leventje daar hebben, beetje wassen in de rivier, kindjes die buiten les hadden. Leuk dorpje, maar niet veel te beleven. Wel een koffie plant en avocado plant gezien. Cool.. Ohja, en toen Roos vroeg of ze een foto van iemand mocht maken, mocht dat wel, voor 10 Quetzal. Haha ondernemertjes hoor.. Het tweede dorpje, San Juan, was al wat drukker. Veel tuctuc’s echt leuk. Daarin moesten we natuurlijk even op de foto. Hier ook weer beetje rondgelopen langs de ‘highlights’ en dat was wel leuk. Het laatste en grootste dorp, Santiago. Hier was een hele grote markt en kerk. Super leuk. Wel heel anders als de markt bij ons hoor.. Haha, aardbeien liggen gewoon op een stapel en dan mag je volgens mij zeggen hoeveel je wilt en wordt in een zakje gedaan. Tja, plastic bakjes zijn natuurlijk beetje duur.. De aardbeien zien er alleen niet zo smakelijk uit. Mis de aardbeien van huis haha. Wel zijn de ananassen suuuuper lekker. Bananen, papaja en avocado ook. Na de boottocht kwamen we weer aan in Pana, daar hebben we lekker aan het meer gegeten. Weer vis natuurlijk, want hier is de vis vers! Aan alle pret komt ooit een einde en moesten we toch weer terug naar huis. Wel grappig, Kasa Kamelot voelt nu echt alsof je dan weer thuis bent. Maar toch mis ik wel een paar dingen van huis: Me katten, me kledingkast en broodje filet american. Maar de tijd gaat echt snel. Het is alweer Juni. Aankomend weekend gaan we op de tiendaagse reis. Dus dan zal de tijd ook vliegen.

Afgelopen weekend (13/14 juni) zijn Roos en ik naar een chill hotel gegaan. Vrijdag 12 juni was Roos namelijk jarig. Dus dat werd natuurlijk gevierd. Ik had ‘s ochtends een ontbijtje voor der gemaakt. En me cadeautje gegeven, waar ze volgens mij wel blij mee was. (aangezien ze het zelf had uitgezocht). Daarna ging ik naar me Spaans les. In de middagpauze meteen naar werk, want daar gingen we met iedereen van werk lunchen. Kip, pasta en tortilla’s. Lekkerrrrrrr. En natuurlijk als afsluiter een stukje taart. Hiephoera. Daarna moesten we natuurlijk gewoon aan de arbeid. Maar ’s avonds gingen we lekker chocolade fonduen. Heerlijk! Met marshmallows, banaan en appel. En ik had nacho’s gemaakt. Lekkere combi. Het drank werd ook heerlijk geschonken, we hadden zelf mojito’s gemaakt. Het was dus een heerlijk dagje en avondje. Zaterdag hadden we lekker uitgeslapen, rond uurtje of 11/12 hadden we de bus gepakt. We zouden bij een benzinestation op een busje kunnen stappen.. Staan we ten eerste al bij het verkeerde benzinestation, oke, op naar de andere (2 straten verder). Uiteindelijk in het busje, nog geen opvliegers. Toen moesten we overstappen. Aan de chauffeur gevraagd waar we de volgende bus moeten pakken. Ja aan de overkant.. Wij oversteken op de meest drukke weg.. Nou nee hoor we moesten weer terug. Daar bij een grote bus gevraagd moeten we deze hebben? Nee dan moet je daar heen! Ja doei daar komen we net vandaan. We werden lekker heen en weer gestuurd. Uiteindelijk hadden we de goede bus. Jeetje. Wat een bus. Met zn drieën op een bankje voor 2 personen. Er is plek voor iedereen, ook als het niet meer past. Pfft. Na ongeveer een halfuurtje met één been half op het bankje te hebben gezeten, waren we bij het hotel.

We hadden een kamer met sauna en jacuzzi aangevraagd. Maar dit was blijkbaar niet goed doorgekomen.. Beetje jammer. Maar uiteindelijk nog chill een kamer met bad dus dat was ook prima! En dan hebben we nog een reden om terug te komen toch?! Haha. Een kamer was maar 25€ pp dit is ook niet echt duur toch.. Zaterdag hebben we een massage gelijk genomen. Daar waren we wel aan toe. Wat een rugpijn had ik zeg. Maar dat is nu wel verholpen. Zaterdag heerlijk gechillt voor de rest en in bad geweest natuurlijk. ’S Avonds schaal vol vlees besteld en lekker limonada con soda. Dat is echt ons lievelingsdrankje haha. Dat is zeg maar gewoon limonade met prik. Geen alcohol hoor mensen. We waren wel super moe, want afgelopen weken waren best uitputtend. Dus wij zijn echt super vroeg gaan slapen. De volgende dag lekker pannenkoeken ontbeten. En daarna een gezichtsbehandeling genomen. Dat was een beetje vaag, ze gingen met een soort stokje langs me neus ofzo. Vaag was dat haha. Maar me huidje is nu weer heerlijk schoon. Toen moesten we toch echt weer terug naar huis.. Maar wij wilden, zoals jullie misschien wel begrijpen, niet terug met de verschrikkelijke bus. Dus wij naar de receptie uitchecken en vragen om een taxi. Stond de yogaleraar van het hotel erbij: ‘Moeten jullie naar Xela?’ Dus wij jaa?! Ja jullie kunnen met mij meerijden! Oke chill! Dus wij meegereden, scheelde weer eventjes. Toen we thuis kwamen hebben we niet veel meer gedaan. Gechilld, gossip girl gekeken, aan dit verslag gezeten en ’s avonds Indisch gegeten. Daarna nog even gossip girltje gekeken en weer heerlijk geslapen.

Vandaag begint namelijk weer gewoon om 9 uur werk. Veel flyeren en mensen zoeken voor de 10 daagse trip en strand trip, die wij hebben georganiseerd. Zaterdag gaan we al op de 10 daagse reis! Super veel zin in. Dan is het alweer Juli als ik terug kom, de tijd gaat echt zo snel! Ik heb het echt naar me zin, dus daar zal het ook door komen. Jullie horen niet elke week wat van mij, sorry. Maar ik heb het gewoon te druk ervoor. (met gossip girl kijken, hahahaa). Nee, maar de aankomende dagen zullen jullie dus ook niet veel te horen krijgen. Maar ik zal alles goed bijhouden, zodat als ik terug ben, jullie mijn hele reis van de tien dagen, kunnen lezen! Super leuk. Nog even om te herhalen we gaan naar Rio Dulce en daar ook naar Livingston, dit ligt echt helemaal aan de andere kant van Guatemala, bij Belize. We gaan naar Tikal, waar de Maya tempels staan. Daarna naar Flores en daarna Semuc Champey. Super leuk! Dus jullie gaan het allemaal horen. Alles gaat goed! En bedankt voor alle lieve reacties! Echt leuk dat jullie het allemaal lezen.

Besos y abrazos

Mandy

Reacties

Reacties

Wil

Hoi Mandy,super leuk wat je allemaal mee maakt
Een hele fijne reis....Ben benieuwd wat je allemaal weer mee maakt
Liefs en groetjes Wil

Yolanda,Harold,Kristián,Patrik

lieve Mandy
Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal aan het beleven bent.
We missen je wel maar de tijd vliegt zoals je zelf al aan gaf in je verhaal.En het maakt veel goed dat jij het zo erg naar je zin hebt daar met al die gezellige leuke mensen...
Maar wat super dat je zaterdag naar Tikal gaat de Maya tempels bewonderen!!! Wauw!We willen wel wat foto's zie als dat lukt:-)
Geniet van de trip en hopen snel weer wat van je te horen.
Dikke knuffels van Yolanda,Harold en extra besos Y abrazos van Kristián en Patrik XXXXXXXXXXXXXX

l

Monique harmsen

Hoi mandy wat fijn dat je het zo na je zin hebt het is leuk om te lezen geniet van je vrije tijd en als je druk bent vergeet het niet op te schijven veel plezier en groeten uit Nederland ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!