guatamandy.reismee.nl

Laatste werkdag!

Vandaag is mijn laatste werkdag! Wauw, wat is het achteraf snel gegaan. Morgen komt mijn moeder al en gaan we 2 weken reizen! Maar laat ik bij vorige week beginnen..

De hele week gewoon gewerkt, Rosalie hoefde niet meer te werken. Het was wel een beetje raar zonder haar op kantoor. Dinsdag en woensdag ging zij de hoogste vulkaan van Midden Amerika beklimmen! Echt gaaf en knap. Zou niks voor mij geweest zijn; in een tentje slapen en met een backpack op de rug. Maar ben trots op der. Zaterdag ging Roos alweer naar Nederland. We hebben dus veel van elkaar genoten de laatste dagen. Hahaha we hebben extra veel yahtzee gespeeld. Vrijdag avond zou Rosalie in Antigua gaan slapen. Maar mij leek het wel leuk om mee te gaan, zodat we nog samen de laatste avond van Roos konden chillen in Antigua. Maar de shuttle ging alleen smiddags om 3uur. Gelukkig mocht ik van Josan mee!

Vrijdag middag zijn wij dus na werk even wat gaan eten in café RED, het café van Willy (de man die altijd workshops gaf). Echt leuk café, met snelle service. (wat heel speciaal is hier). Rond 3 uur stonden we buiten te wachten op onze shuttle. Maar hé Guatemala zou Guatemala niet zijn als de shuttle pas om half 4 kwam.. De tijd dat wij hebben gewacht in ons leven is heel wat om hooggegaan. We zaten met nog 1 andere vrouw in de eerste shuttle. Daarna moesten wij overstappen, we moesten hier weer eventjes (15 min?) wachten op het volgende busje. Dit busje was super vol. We konden niet eens naast elkaar zitten.. :’( Ik was tijdens de rit weer in slaap gevallen.. Maar me hoofd viel steeds tegen de vrouw naast me.. Niet dat ik iets door had! Hahaha. Onderweg was er veel verkeer, daardoor duurde de rit iets langer dan verwacht. Rond half 8 waren wij volgens mij bij ons hotel. Prima hotel, mét warme douche jaja. We zaten dicht bij de leuke straat met vele restaurants. Hier gingen wij dus even lekker eten. Rosalie had quesadilla met champignons en ui hmm. Ik had een wrap met hummus en zoete aardappelfrietjes. Ook lekker (alleen was de wrap enorm). Na het eten nog even wat gedronken en daarna naar ons hotel. Natuurlijk nog even een rondje yahtzee gedaan en toen slapen met een raar gevoel. De volgende dag ging Roos namelijk weg.. Ik ben die nacht wel 35 x wakker geworden en had raar geslapen. (weet niet waardoor het komt maar zeg maar omdat ik Roos zo zou missen). Volgende dag toch echt afscheid nemen, wat gek! Na 3 maanden elke dag samen geweest te zijn. Mijn weekendje was leuk, ook al was ik alleen.. ’s avonds miste ik Roos wel, want zo alleen aan een tafeltje zitten is toch wel een beetje gek..

Zondag had ik nog een massage in Antigua en om 14:00 zou ik worden opgehaald, dit werd natuurlijk ietsjes later, maar dat weten we nou wel. Ik mocht voorin zitten, waar ik op had gehoopt. Ik kwam rond 18:00 aan in Xela bij mijn huis. Heel stil was het thuis, alleen het Guatemalteekse stel was er! Wat gek! Josan vertelde me dat er dat weekend niemand thuis was. Iedereen was een weekendje weg! Daarom had Hans maar geslapen in Kasa Kamelot, want er moet iemand zijn.

Maandag begon mijn werk weer, gek de laatste dagen waren aangebroken! Maandag veel aan mijn presentatie gewerkt, want die had ik dinsdag. Mijn presentatie ging super goed. Ik was echt heel zenuwachtig, want ik moest het in het Spaans geven. Maar Josan en Evelin vonden mijn Spaans echt super. Ik heb dus voor mijn eindbeoordeling van Josan een 9.4!! Hoe geweldig is dit! Ook heel gek: Rosalie en mijn moeder hebben gechillt dinsdag. Hahaha wel leuk. Kon ze me moeder alvast voorbereiden op haar trip. Want…. Morgen komt me moeder al!!!! Jezus dit is echt zo snel gegaan.

Vandaag me laatste werkdag, de tijd is echt uiteindelijk snel gegaan. Veel geleerd, in een andere cultuur geleefd, een nieuwe vriendin voor het leven erbij, nieuwe leuke mensen leren kennen, iets minder leuke dagen gehad (hoort erbij) en nu nog 2 weken reizen met me moeder! Daarna zit het avontuur er weer op. Ik zal trouwens even vertellen waar ik met me moeders allemaal heen ga:

13 AUG: Mama komt om 23:00 pas aanL Ik ga om 3 uur naar Antigua, word een lange dag voor mij (omdat ik zolang moet wachten)Maar ik ga wel mee haar ophalen van het vliegveld!

14 AUG: Antigua

15 AUG: om 12:00 shuttle naar Lago Atitlan

16 AUG: Lago Atitlan

17 AUG: om 07:30 Shuttle naar Xela

18 AUG: Xela

19 AUG: reisdag naar Coban

20 AUG: om 07:30 naar Sayaxche en daar hebben we om 13:00 een tour

21 AUG: Naar Tikal

22: AUG: Tikal, om 04:00 (sochtends dus) een tour in het park van Tikal. Deze tour is echt super vet. Dit heb ik ook tijdens de 10 daagse reis gedaan. Maar me moeder moet dit ook echt meemaken.

23 AUG: reizen naar Belize !!

Tot en met 26 AUG zitten we dan in Belize, hier kunnen we de Blue Hole gaan bezoeken (kijk voor fotos op internet, waarschijnlijk worden jullie dan wel jaloers), misschien gaan we varen of duiken (snorkelen voor mij). We kunnen even kijken, in ieder geval zonnen en bruin worden.

27 AUG: Naar Flores reizen vanaf Belize.

28 AUG: Naar huis…. Moet ook eens gebeuren. We vliegen eerst vanaf Flores naar Guatemala City, daarna vanaf Guatemala City naar Panama en dan naar Amsterdam..

Heel gek, ik ben hier nog maar 2 weken! Wel nog zeker even 2 weken genieten maar toch.. Heel raar bijna kan ik iedereen weer zien.

Ik vind het ook heel gek dat ik mijn moeder gewoon weer zie donderdag.

Gisteravond nog gezellig met Evelin gegeten thuis (gezond salade, daarvoor al aardig wat snoep gegeten whaha). Was echt gezellig, dat geeft me ook echt een dubbel gevoel dt ik hier wegga. Ik zou der wel mee willen nemen naar Nederland. Daar hadden we het gister ook over, we zeiden dat ze wel Spaans lerares kan worden in Nederland haha…

Ik ga nu nog even een laatste dagje werken! Ik besef dit alleen nog echt niet.. Maar nog geen afscheid nemen van iedereen, ik zie iedereen namelijk nog als ik met mijn moeder hier terug kom.

Ik weet niet of ik tijdens het reizen mijn blog bij houd.. Want dan heb ik thuis nog wat te vertellen haha.

Groetjes en besos

Mandy.

Reacties

Reacties

Lou

Nou Man mijn koffer is gepakt mijn tas staat klaar de reis kan beginnen????op naar het avontuur. Heb er zin in????

Mandy

Nee helemaal geen zin in...... Tuurlijk wel hahahaa

Nick

Veeel plezier !!!!! Geniet ervan ik zie jullie 29 aug xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!